سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر دانشمند همه آنچه را که می گفت، نیکو و درست بود، شاید از عجب وخودپسندی دیوانه می شد . دانشمند آن است که درستیهایش فراوان باشد . [امام حسین علیه السلام]
منتظر گمنام
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» منتظران حقیقی امام عصر (عج(

منتظران حقیقی امام عصر (عج(

 

«مرحوم حاج میرزا محمدتقی موسوی اصفهانی»، در کتاب شریف «مکیال المکارم» که در آن براساس احادیث گوناگون وظایف منتظران را برشمرده است، موردی دارد که واقعاً تکان دهنده است. ایشان می نویسد ازجمله وظایف منتظران، توبه واقعی و بازگرداندن حقوق مردم به آنان است. یعنی حتی آن توبه ای که بدون پس دادن حقوق ضایع شده مردم به آنها باشد، مورد پذیرش نیست و نمی تواند ما را در زمره منتظران قرار دهد. درهای رحمت الهی، هیچگاه به روی کسانی که از روی غفلت، به راه ناصواب رفته اند بسته نیست.کسانی که می خواهند برگردند، می توانند با اداکردن حقوق مردم و باتوبه واقعی، خود را در صف منتظران حقیقی آقا امام زمان(عج) قرار دهند. من خود را مکلف می دانم که صدای حضرتش را به همگان برسانم که ای مردم بیایید و در صف منتظران من قرار گیرید، بیایید و با احقاق حقوق ضایع شده دیگران، با تأسی به پرهیزگاری و ورع، با دوری از گناهان، با صرف مال در راه هایی که سود آن به مسلمانان برسد، باکوشش در ادای حقوق برادران دینی، با قرائت قرآن و نماز، با شاد کردن دل شیعیان، با خدمت به مردم مرا یاری کنید تا من از شما راضی شوم.خدا را گواه می گیرم که من راه های تقرب به آن حضرت را آشکارا بیان کردم و از هرکس که این مطالب را بخواند، پیمان می گیرم که آن را به دیگران منتقل کند».


وظایف منتظران حقیقی امام عصر(عج) سنگین است و از عهده هر کسی ساخته نیست. به همین دلیل است که گفته شده عدد منتظران حقیقی حضرت حجت(عج) از عدد آنان که داعیه انتظار و یاوری حضرتش را دارند، بسیار کمتر است.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حجت الله همتی ( جمعه 89/4/11 :: ساعت 6:58 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اطاعت و پیروی از نایب امام زمان (علیه السلام)
توسل به امام زمان (علیه السلام)
انقلاب اسلامى نمودارى از ظهور امام زمان، علیه‏السلام
دعا برای سلامت امام زمان (علیه السلام)
دعا برای شناخت امام زمان (ع)
رعایت حقوق برادران دینی
وظایف منتظران
منتظران حقیقی امام عصر (عج(
یاد امام زمان (علیه السلام)
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 15411
» درباره من

منتظر گمنام
حجت الله همتی
من سعی و تلاشم بر این بوده در این دنیای تاریک وانفسا و ظلمتکده عصر امروز که دشمنان واقعی تا دندان مسلح دین و شریعت که با تمامی قوا به میدان نبرد آمده اند و با ابزارهای تسلیحاتی و نظامی و تبلیفات گسترده ی رسانه ای در فضای اینترنت و ماهواره که در اختیار دارند و هدف نهائی شان منجی گریزی و استثمار و سلطه طلبی است از خدای رحمان و عنایت امام عصر میخواهم همچون شمعی فروزان باشم که پیرامون خود و جامعه ام را روشن کنم تا انشاءالله تعالی بتوانم توفیق سربازی و جانفشانی در جبهه ی حق و حضرت بقیة الله را حاصل نمایم و مورد رضای حق تعالی گردم

» فهرست موضوعی یادداشت ها
وظایف منتظران در عصر غیبت[3] .
» آرشیو مطالب
وظایف منتظران در عصر غیبت
تاریخ پس از ظهور امام زمان ( عج )
نقش زنان در دوران غیبت صغری و ظهور

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی
خصوصیت حکومت جهانی مهدی موعود
نقش امام غایب
جایگاه حدیث ونرجس خاتون در غیبت صغری

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب