سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبدالرحمان از برخی یارانش]
منتظر گمنام
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دعا برای سلامت امام زمان (علیه السلام)

دعا برای سلامت امام زمان (علیه السلام)

 

یکی ازوظایف دوستان امام این است که برای سلامت و صیانت حضرت از خطرات و بلایایی که جان امام را تهدید می کند، با هر زبانی که بدان مسلطند، دعا کنند و بهتر آن است که دعاهای مأثور را بخوانند، مانند:


« اللهم کن لولیک الحجه بن لحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیاً و حافظاً و قائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعاً وتمتعه فیها طویلاً ».

 

«اللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ مَا خَلَقْتَ وَ ذَرَأْتَ وَ بَرَأْتَ وَ أَنْشَأْتَ وَ صَوَّرْتَ ‏وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ (وَ مِنْ فَوْقِهِ وَ مِنْ تَحْتِهِ)

بِحِفْظِکَ الَّذِی لاَ یَضِیعُ مَنْ حَفِظْتَهُ بِهِ وَ احْفَظْ فِیهِ رَسُولَکَ وَ وَصِیَّ رَسُولِکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ السَّلاَمُ‏اللَّهُمَّ وَ مُدَّ فِی عُمْرِهِ وَ زِدْ فِی أَجَلِهِ وَ أَعِنْهُ عَلَى مَا وَلَّیْتَهُ وَ اسْتَرْعَیْتَهُ‏ ...»


البته کل این دعا را محدث قمی درمفاتیح الجنان در ملحقات آن تحت عنوان دعا در غیبت امام زمان آورده است.



و مانند دعایی که تحت عنوان « صلوات بر ولی امر منتظر (عجل الله تعالی فرجه) » در مفاتیح الجنان در ضمن صلوه بر حجج طاهره: آمده است:

 

« ... اللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ بَاغٍ وَ طَاغٍ وَ مِنْ شَرِّ جَمِیعِ خَلْقِکَ‏وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمِینِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ...» .

 

و یا مانند دعایی که با این عبارت شروع می شود : « اللهم ادفع عن ولیک و خلیفتک ...» که مرحوم محدث قمی آن را از سید ین طاووس در جمال الأسبوع و شیخ الطایفه در مصباح المتجهد نقل کرده و درامر چهارم از دعا برای امام عصر (علیه السلام) قرار داده است. طالبان می توانند به مفاتیح الجنان مراجعه کنند. در اینکه به دوستان توصیه شده برای سلامتی امام زمان (علیه السلام) دعا کنند و اینکه دعاهای بسیار در مورد این مورد ثبت و ضبط شده، تا آنجا که در دعاهایی که برای امام زمان نقل شده به این موضوع توجه شده، بحثی نیست و کسی نمی تواند در آن تردید کند، حتی دستور داده شده که دوستان برای حفظ جان امام صدقه بدهند، نخست قصد و نیتش سلامتی امام زمان، سپس سلامتی خود و اعضای خانواده اش، آنهم در پناه امام زمان را لحاظ کند که این به قبول نزدیکتر است تا آنکه بخواهد صرفاً برای سلامتی خود صدقه بدهد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حجت الله همتی ( جمعه 89/4/11 :: ساعت 7:0 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اطاعت و پیروی از نایب امام زمان (علیه السلام)
توسل به امام زمان (علیه السلام)
انقلاب اسلامى نمودارى از ظهور امام زمان، علیه‏السلام
دعا برای سلامت امام زمان (علیه السلام)
دعا برای شناخت امام زمان (ع)
رعایت حقوق برادران دینی
وظایف منتظران
منتظران حقیقی امام عصر (عج(
یاد امام زمان (علیه السلام)
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 1
>> مجموع بازدیدها: 15407
» درباره من

منتظر گمنام
حجت الله همتی
من سعی و تلاشم بر این بوده در این دنیای تاریک وانفسا و ظلمتکده عصر امروز که دشمنان واقعی تا دندان مسلح دین و شریعت که با تمامی قوا به میدان نبرد آمده اند و با ابزارهای تسلیحاتی و نظامی و تبلیفات گسترده ی رسانه ای در فضای اینترنت و ماهواره که در اختیار دارند و هدف نهائی شان منجی گریزی و استثمار و سلطه طلبی است از خدای رحمان و عنایت امام عصر میخواهم همچون شمعی فروزان باشم که پیرامون خود و جامعه ام را روشن کنم تا انشاءالله تعالی بتوانم توفیق سربازی و جانفشانی در جبهه ی حق و حضرت بقیة الله را حاصل نمایم و مورد رضای حق تعالی گردم

» فهرست موضوعی یادداشت ها
وظایف منتظران در عصر غیبت[3] .
» آرشیو مطالب
وظایف منتظران در عصر غیبت
تاریخ پس از ظهور امام زمان ( عج )
نقش زنان در دوران غیبت صغری و ظهور

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی
خصوصیت حکومت جهانی مهدی موعود
نقش امام غایب
جایگاه حدیث ونرجس خاتون در غیبت صغری

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب